VITAKARTA

PODMÍNKY OCHRANY SOUKROMÍ

platné od 26. 4. 2023

 

1. Preambule

Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví poskytuje svým klientům možnost využívat služby aplikace VITAKARTA zejména v oblasti péče o zdraví a další služby, které jsou součástí aplikace. Za tímto účelem OZP vydává tyto Podmínky ochrany soukromí, které doplňují Obecné podmínky, Speciální podmínky a Zvláštní podmínky.

 

2. Základní pojmy

Podmínky ochrany soukromí - tyto Podmínky ochrany soukromí aplikace VITAKARTA a mVITAKARTA.

Obecné podmínky - soupis obecných podmínek aplikace VITAKARTA.

Zvláštní podmínky - zvláštní podmínky jednotlivých služeb, které navazují na Obecné podmínky.

Speciální podmínky – informace a podmínky zpracování osobních údajů klienta aplikace VITAKARTA.

Služby - služby, které OZP poskytuje na základě Obecných podmínek a Zvláštních podmínek.

OZP - Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví, se sídlem Praha 4, Roškotova 1225/1, PSČ 140 21, IČ 47114321, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl A, vložka 7232. OZP je provozovatelem aplikace VITAKARTA a dalších služeb.

Klient - osoba, která je registrována k aplikaci VITAKARTA, případně osoba, která je takovou osobou zastupována na základě smlouvy, či na základě zákona nebo rozhodnutí příslušného orgánu.

Budoucí klient – osoba, která má zájem využívat všechny služby aplikace VITAKARTA a podala žádost o registraci do VITAKARTY, případně osoba, která je takovou osobou zastupována na základě smlouvy, či na základě zákona nebo rozhodnutí příslušného orgánu.

Pojištěnec - osoba, která je v souladu s právními předpisy pojištěncem OZP. Pojištěnec může jako Klient využívat všechny služby aplikace VITAKARTA dle pravidel stanovených Obecnými podmínkami a Zvláštními podmínkami.

PZS - poskytovatel zdravotních služeb.

Aplikace VITAKARTA (dále také „VITAKARTA“) - souhrnné označení služeb a nástrojů pro komunikaci mezi Klientem a OZP, mezi které patří zejména elektronický přístup prostřednictvím internetu či mobilních zařízení k informacím o vyúčtovaných zdravotních službách a dalším službám. Pomocí VITAKARTY plní OZP vůči Pojištěnci svou zákonnou povinnost zajistit na vyžádání Pojištěnce dálkový přístup k jeho osobnímu účtu (přehled výdajů za zdravotní služby hrazené z veřejného zdravotního pojištění poskytnuté tomuto Pojištěnci a přehled zaplacených regulačních poplatků a doplatků, které se započítávají do zákonného limitu).

Aplikace mVITAKARTA (dále také „mVITAKARTA“) – mobilní verze aplikace VITAKARTA pro Android a iOS, dostupná ke stažení v obchodech v Google Play a App Store.

Registrace - zpřístupnění služeb VITAKARTY na základě souhlasu Budoucího klienta s Obecnými podmínkami a Speciálními podmínkami. Souhlas lze vyjádřit při registraci do VITAKARTY.

 

3. Ochrana osobních údajů

  1. Ochranu veškerých osobních údajů Klienta zajišťuje OZP v souladu s příslušnými právními předpisy, a rovněž v souladu s dalšími obecně závaznými právními předpisy upravujícími veřejné zdravotní pojištění.
  2. Klient svým potvrzením o přijetí poučení, resp. souhlasem s Obecnými podmínkami, Speciálními podmínkami a Zvláštními podmínkami, které jsou v samostatném dokumentu Obecné podmínky, a jejichž součásti jsou i tyto podmínky ochrany osobních údajů, bere na vědomí zpracování osobních údajů uvedených v žádosti o Registraci, nebo údajů poskytnutých při užívání VITAKARTY a mVITAKARTY, a to výhradně pro účely poskytování služeb VITAKARTY, resp. k marketingovým účelům.
  3. Klient svým souhlasem s Obecnými podmínkami, Speciálními podmínkami a Zvláštními podmínkami, které jsou v samostatném dokumentu Obecné podmínky, a jejichž součásti jsou i tyto podmínky ochrany osobních údajů, vyjadřuje svůj souhlas s tím, že identifikační osobní údaje a informace o jeho zdravotním stavu, které sdělí zaměstnancům OZP, mohou být v nezbytném rozsahu předány dalším osobám za účelem zajištění návazných Služeb pro Klienta.
  4. Souhlas a akceptace poučení Klienta podle odst. 2. a 3. tohoto článku platí na dobu neurčitou. Klient může vznést kdykoli námitku proti zpracování, resp. svůj souhlas kdykoliv písemně odvolat. OZP pečlivě a po právu zváží vznesenou námitku a dohodne se s klientem na dalším postupu ohledně zpracování jeho osobních údajů.
  5. Souhlas Klienta se zasíláním obchodních sdělení na kontaktní údaje (zejména na mailovou adresu nebo mobilní telefon, stejně tak jako na adresu pro doručování písemností v listinné formě) lze písemně odvolat doručením takového sdělení OZP v souladu se Speciálními podmínkami.
  6. Klient svým souhlasem s Obecnými podmínkami, Speciálními podmínkami a Zvláštními podmínkami dále vyjadřuje svůj souhlas s tím, aby telefonní hovor se zástupci OZP mohl být nahráván, a to za účelem vnitřní kontroly Služeb, zvyšování jejich kvality a za účelem evidence průběhu komunikace mezi Klientem a zástupci OZP.
  7. OZP zpřístupňuje Klientovi také informace o zdravotních službách, které za něj z veřejného zdravotního pojištění uhradila a zpracovává údaje o Klientovi v rozsahu informací, které do VITAKARTY a mVITAKARTY dobrovolně zadá Klient.
  8. Všechny údaje jsou přístupné pouze Klientovi a osobám, které Klient sám určí.
  9. Všechny zadané informace podléhají maximálním bezpečnostním opatřením, stejně jako informace, které zpracovává OZP na základě obecně závazných právních předpisů upravujících veřejné zdravotní pojištění.
  10. U aplikace mVITAKARTA může Klient povolit / zakázat následující:
    1. Polohové služby umožní posílat údaje o poloze v případě použití SOS tlačítka. Podobně jsou polohové údaje používány ve chvíli, kdy chce klient v mapě zobrazit PZS v blízkosti místa, kde se nachází.
    2. Fotoaparát / Galerie (Fotky, Mediální obsah) / Soubory slouží jako zdroj obrázků účtenek, dokladů, lékařských zpráv apod., aby mohl klient žádat OZP o proplacení čerpání benefitů, poslat jako přílohu podání z VITAKARTY, případně si je v aplikaci ukládat v části Moje dokumenty.
    3. Telefon (uskutečňování a správa telefonních hovorů) poskytne možnost uskutečnit hovory jak v rámci SOS tlačítka, tak i z části Moji lékaři, Atlas doktorů nebo Prémiové služby na nabízená telefonní čísla bez nutnosti odcházet z aplikace.
    4. Biometrické údaje, jako rozpoznání obličeje, duhovky, otisk prstů usnadní přihlašování do aplikace a potvrzení některých akcí, které to vyžadují, místo nutnosti zadávat heslo.
    5. Notifikace/Upozornění posílá aplikace, aby poukázala na požadavky čekající k vyřízení, upozornila ho na důležité skutečnosti apod.
    6. Kontakty jsou využívány pro zaslání zpráv s doporučením aplikace přátelům, osobám, které klient sám vybere a zprávu jim odešle.
    7. Stahování informací z periferií např. prostřednictvím HealthKit u zařízení s iOS, aby nemusel tyto údaje vyplňovat ve VITAKARTĚ ručně.
  11. Zadané údaje jsou zpracovávány po dobu trvání souhlasu Klienta s Registrací do VITAKARTY a se zpracováním osobních údajů pro účely využití služeb VITAKARTY a dále po nezbytnou skartační dobu. Dokumentace korespondence, dotazy na fungování VITAKARTY apod. jsou likvidovány uplynutím 5 let od vyřízení podání.

 

4. Přechodná a závěrečná ustanovení

  1. Tyto Podmínky ochrany soukromí nabývají platnosti a účinnosti dne 26. 4. 2023 a navazují na dosavadní Obecné podmínky.
  2. Tyto Podmínky ochrany soukromí jsou k dispozici na webových stránkách OZP na adrese www.ozp.cz.
  3. Jakékoli změny Podmínek ochrany soukromí může OZP provádět nezávisle na Obecných podmínkách, Speciálních podmínkách a Zvláštních podmínkách. Pravidla účinnosti těchto změn se řídí Obecnými podmínkami.