Je na stomatologické výrobky poskytována nějaká záruka?

Dle právní úpravy Občanského zákoníku se na stomatologické výrobky vztahuje záruční lhůta 24 měsíců. V praxi to znamená, že opravy náhrad jako je prasklá, zlomená náhrada, zub vypadlý z náhrady, oprava retenčních prvků náhrad jsou opravy v záruce odevzdaného individuálně zhotoveného výrobku a nelze za ně požadovat finanční náhradu.

V případě, že pacient reklamuje zhotovený stomatologický výrobek, uplatňuje právo z vady, směřuje tuto reklamaci ke zhotoviteli, tedy k ošetřujícímu lékaři, který tento výrobek nechal zhotovit. Pacient může rovněž požádat o tzv. druhý názor jiného zubního lékaře, který může posoudit zhotovenou protetickou práci, popřípadě ve složitějších případech může požádat o posouzení soudním znalcem v oboru stomatologie. V případě nedohody mezi pacientem a ošetřujícím lékařem řeší další spory Česká stomatologická komora podle místa pracoviště lékaře nebo přímo revizní komise ČSK. Výsledek tohoto řízení by pojištěnec měl následně zaslat OZP, jde o případy, kdy OZP uhradila výrobek plně nebo částečně a jeho další možná úhrada z veřejného zdravotního pojištění je podmíněna naplněním, tzv. množstevního limitu.

COOKIES  |  GDPR
Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví Ředitelství OZP, Roškotova 1225/1, 140 00 Praha 4
IČO: 47114321
© OZP 2025
Facebook Linkedin Youtube Instagram