10 otázek a odpovědí ke změně zdravotní pojišťovny. Nejjednodušší je to z bezpečí domova.

Tisková zpráva

21. března 2020

Více informací ...

Jiří Sochor
tiskový mluvčí

telefon: +420 261 105 453
+420 604 706 713
e-mail: jiri.sochor@ozp.cz

10 otázek a odpovědí ke změně zdravotní pojišťovny. Nejjednodušší je to z bezpečí domova.

Už jen dva týdny zbývají na změnu zdravotní pojišťovny. Posledním termínem je 31. březen. Kdo podá přihlášku do tohoto dne, stane se klientem nové zdravotní pojišťovny od 1. července 2020. Další reálný přestupní termín se otevře až k 1. lednu 2021.

Stát se pojištěncem OZP je přitom nejjednodušší z bezpečí domova, aniž byste museli osobně na pobočku nebo na poštu. Stačí vyplnit online přihlášku na www.chcidoozp.cz, a to je vše. Další administrativu spojenou s přestupem už za klienta vyřídí Oborová zdravotní pojišťovna.

"V pojišťovně jsme přijali preventivní opatření, která chrání naše klienty i zaměstnance. Denní provoz pojišťovny ale pokračuje bez větších omezení dál. I budoucí klienti se tak mohou přesvědčit, že s námi lze prakticky vše vyřídit online, aniž by museli chodit na pobočku nebo na poštu, a to včetně přihlášky k nám," říká Radovan Kouřil, generální ředitel Oborové zdravotní pojišťovny.

Aplikace VITAKARTA je podobná internetovému bankovnictví a lze se do ní i přihlásit přímo z internetbankingu některých českých bank. Ve VITAKARTĚ je zaregistrovaných půl milionu klientů OZP a reálně ji v průměru pětkrát ročně využije čtvrt milionu lidí. Právě teď má aplikaci ve svém telefonu nainstalováno 61 tisíc pojištěnců.

Díky VITAKARTĚ mohou klienti využívat příspěvky Oborové zdravotní pojišťovny jednoduše tak, že jen vyfotí doklad o zaplacení a čitelnou fotografii odešlou do OZP. Za pár dní mají příspěvek na svém bankovním účtu. VITAKARTA také průběžně hlídá, že lékaři klientům OZP předepisují pouze bezpečné kombinace léků. Jakmile najde možný problém, OZP klienta obratem kontaktuje.

Aplikaci lze využít také jako bezpečné úložiště lékařských zpráv a lze se jí prokázat u lékaře místo zapomenuté plastové kartičky pojištěnce, kdy umí vygenerovat i zapomenuté kartičky dětí. A je možné přes ni zdarma konzultovat zdravotní stav s lékařem. Na dotaz odpoví do šesti hodin praktický lékař a do 48 hodin specialista. Lékaře mají klienti OZP i na telefonu 844 111 000.

Oborová zdravotní pojišťovna aktuálně svým klientům přispívá částkou 2 000 Kč ročně na dentální hygienu, 1 000 Kč na očkování a 500 Kč na lehké sportování, fyzioterapii, vitamíny, brýle a kontaktní čočky, dětské pohybové tábory nebo na rovnátka.

OZP dále svým klientům připisuje kredity na prevenci, které pojištěnci získávají zčásti automaticky, z větší části je OZP připisuje za zdraví prospěšné aktivity - za pravidelné preventivní návštěvy u lékaře, kontrolu správně vykázané lékařské péče, za lehké sportování v akci Každý krok pomáhá nebo za darování krve. Kredity nemají horní hranici příspěvku a je možné si je přeposílat například v rámci rodiny. Díky tomu OZP v letošním roce přispěla i 10 000 Kč na jednoho klienta.

Obvyklé otázky a odpovědi spojené se změnou zdravotní pojišťovny:

Musím se ‚odhlásit‘ od původní pojišťovny?
Ne. Zdravotní pojišťovna, ke které jste podal/a přihlášku, si vás už sama od původní zdravotní pojišťovny převede.

Jsem zaměstnanec, musím zaměstnavateli něco hlásit?
Ano, měl/a byste napsat e-mail do mzdové účtárny zhruba ve znění ‚Dobrý den, hlásím, že mám novou zdravotní pojišťovnu. Nově jsem u Oborové zdravotní pojišťovny.“

Jsem OSVČ, nebo si platím zdravotní pojištění sám, co musím změnit?
Pokud platíte trvalým příkazem, měl/a byste změnit číslo účtu. OZP má účet č. 2070101041/0710. Variabilní číslo je Vaše rodné číslo.

Měla bych změnu pojišťovny nahlásit lékaři?
Ano, změnu byste měl/a ohlásit svým registrujícím lékařům. Nicméně pokud to neuděláte, vaše nová zdravotní pojišťovna to s ním / s ní vyřeší sama.

Kdy dostanu kartičku pojištěnce?
Novou kartičku pojištěnce dostanete zavčasu před přestupem k nové pojišťovně. Pokud se přihlásíte nyní, kartičku pojištěnce OZP obdržíte v průběhu června.

Co mám udělat s původní kartičkou pojištěnce?
Zničit, nebo lépe odeslat své původní pojišťovně.

Mám si něco před změnou zdravotní pojišťovny zkontrolovat?
Pokud máte lékaře, ke kterým docházíte pravidelně, je dobré si ověřit, že mají smlouvu i s novou zdravotní pojišťovnou. Oborové zdravotní pojišťovny se na to můžete zeptat na chcidoozp@ozp.cz. Síť smluvních lékařů všech zdravotních pojišťoven, zejména v primární péči (to jest praktičtí lékaři pro dospělé, praktičtí lékaři pro děti a dorost, gynekologové a zubaři), si je ovšem vzájemně velmi podobná. Každá zdravotní pojišťovna má i zákonem uloženou povinnost zajistit pro své klienty místní a časově dostupnou péči v celé České republice.

Vyplatí se mít celou rodinu u jedné zdravotní pojišťovny?
Ano, vyplatí. V Oborové zdravotní pojišťovně si pak můžete vzájemně přeposílat kredity na prevenci, které pak můžete vyměnit za příspěvek na zdravé produkty, aktivity, výkony. Díky sloučení příspěvku v rodině pak bonus zaplatí i podstatnou část z nákladné péče, jako například z rovnátek. OZP svému klientovi takto letos přispěla i 10 000 Kč.

Proč bych měl vůbec měnit zdravotní pojišťovnu?
Základní zdravotní péči zajistí všechny zdravotní pojišťovny podobnou. Projděte si ale nadstandardní služby nebo bonusy. Třeba OZP umožňuje ptát se lékařů na zdravotní stav online přes internet, aniž by člověk musel do ordinace. Hlídá také bezpečné kombinace léků na předpis. Anebo umožňuje pohodlně čerpat příspěvky pouze tím, že v telefonu čitelně vyfotíte doklad o zaplacení, aniž by bylo nutné jít osobně někam na pobočku.

Když dneska změním zdravotní pojišťovnu, kdy budu pojištěncem nové pojišťovny?
Od 1. 7. Termíny na přestup jsou v roce dva. Když se přihlásíte do 31. 3., budete klientem nové pojišťovny od 1. 7. Když se přihlásíte do 30. 9., budete klientem nové pojišťovny od 1. 1. V praxi to znamená, že pokud se rozhodnete změnit zdravotní pojišťovnu například 10. dubna, stanete se klientem nové pojišťovny až od 1. 1. následujícího roku. Poslední možnost, kdy lze reálně změnit zdravotní pojišťovnu ještě letos, je tak 31. 3.


VITAKARTA je dostupná:
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.styrax.dol.android
Apple: https://apps.apple.com/cz/app/mvitakarta/id470845670
Web: https://www.ozp.cz/vkol

Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví (OZP)

  • kód: 207
  • IČO: 47114321
  • sídlo: Roškotova 1225/1, 140 21 Praha 4
  • telefon: 261 105 555
  • fax: 261 105 300
  • elektronická podatelna: https://portal.ozp.cz
  • internet: www.ozp.cz

OZP je s více než 730 tisíci klienty třetí největší zaměstnaneckou pojišťovnou v České republice. Své pobočky má všech krajských městech a spolu s dalšími klientskými centry v řadě významných sídel v Česku je dostupná na celkem 40 pracovištích. OZP poskytuje svým klientům nonstop Asistenční službu a elektronickou komunikaci, zejména portál VITAKARTA, který umožňuje bezpečně využít služby nabízené OZP bez nutnosti osobní návštěvy pobočky.

Svou dobrou pověst mezi zdravotnickou veřejností si OZP trvale zabezpečuje včasnou úhradou všech svých závazků. Pro veřejnost je pak atraktivní zejména tím, že nabízí široké spektrum služeb a vysokou kvalitu, profesionalitu a spolehlivost, s jakou jsou tyto služby poskytovány v optimální síti smluvních partnerů.

Zdravotní pojišťovnu je možné změnit čistě online během jedné minuty: www.chcidoozp.cz

Facebook YouTube Twitter Linkedin
×
Vážení klienti,

v návaznosti na usnesení Vlády ČR ze dne 15.3.2020 k opatřením souvisejícím s výskytem nemoci COVID-19 sdělujeme, že jsou všechna klientská centra uzavřena.

Pro komunikaci s OZP je možné použít:

S medicínskými dotazy se prosím obracejte na Asistenta zdraví.

Děkujeme.

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. O cookies    Rozumím