Jak postupovat za účelem zajištění dostupnosti zdravotních služeb?

Číslo Uvozovací text Zařazení
informace
Obsah položky
1. Identifikační číslo úplná
-
2. Kód úplná
-
3. Pojmenování (název) životní situace základní
Jak postupovat za účelem zajištění dostupnosti zdravotních služeb?
4. Základní informace k životní situaci základní
Pojištěnec hledá vhodného poskytovatele zdravotních služeb
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) základní
Pojištěnec nebo zákonný zástupce, poručník nebo opatrovník
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace základní
Pojištěnec by měl prostřednictvím svého praktického lékaře (PL) nebo praktického lékaře pro děti a dorost (PLDD) dostat doporučení k návštěvě specialisty/nemocnice. Pokud nemá svého ošetřujícího PL nebo PLDD, nebo není schopen prostřednictvím svého PL nebo PLDD získat příslušný kontakt nebo pokud ho specialista/nemocnice odmítne, může se obrátit na svoji zdravotní pojišťovnu pro zajištění péče. Stejný postup platí i v případě ostatní primární péče, tj. v případě hledání stomatologa a gynekologa.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace základní
Kontaktem zdravotní pojišťovny - telefonicky, elektronicky, osobně.
8. Na které instituci životní situaci řešit základní
Na příslušné pobočce OZP. Kontakty na pobočky OZP naleznete zde.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit základní
V případě, že jste uživatelem portálu VITAKARTA ONLINE, můžete využít Asistenční službu nebo online formulář, který je součástí portálu. Pokud nejste uživatelem portálu VITAKARTA ONLINE, lze jej zaktivovat a následně využít Asistenční službu. Pokud nechcete využít VITAKARTU ONLINE, prostřednictvím kontaktních pracovišť OZP, v tomto případě je ale nutné počítat, že zajištění služeb trvá déle.
10. Jaké doklady a informace je nutné mít s sebou základní
Doklady, z nichž bude patrné, o jaký druh zdravotní služby se jedná.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici základní
Žádné.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit základní
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení základní
V případě Asistenční služby bez zbytečného odkladu
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace základní
Smluvní partneři OZP.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány základní
Žádné.
16. Elektronická služba, kterou lze využít základní
Pro elektronické podání lze využít aplikaci VITAKARTA, datovou schránku OZP: q9iadw9 nebo elektronickou podatelnu OZP.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje základní
Zákon 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění v platném znění, část 9, § 46
18. Jaké jsou související předpisy úplná
-
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují rozšířená
-
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností rozšířená
-
21. Nejčastější dotazy úplná
-
22. Další informace úplná
-
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace)
je možno získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
rozšířená
-
24. Související životní situace a návody, jak je řešit rozšířená
-
25. Za správnost návodu odpovídá útvar úplná
Obchodní úsek
26. Kontaktní osoba úplná
Ing. Tereza Podaná, projektový specialista obchodního úseku
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni úplná
23.10.2018
28. Popis byl naposledy aktualizován základní
23.10.2018
29. Datum konce platnosti popisu základní
Konec platnosti není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace úplná
Nestanoveny.
Facebook YouTube Twitter Linkedin
Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. O cookies    Rozumím