Jak a kdy lze čerpat programy prevence?

Číslo Uvozovací text Zařazení
informace
Obsah položky
1. Identifikační číslo úplná
-
2. Kód úplná
-
3. Pojmenování (název) životní situace základní
Jak a kdy lze čerpat programy prevence?
4. Základní informace k životní situaci základní
OZP nabízí svým pojištěncům sadu programů zaměřených na včasný záchyt civilizačních onemocnění, karcinomů a dalších typů onemocnění. Přehled těchto programů je uveden zde.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) základní
Tyto programy mohou využít všichni pojištěnci OZP, kteří splňují věkovou hranici či patří mezi chronicky nemocné klienty s odpovídající diagnózou.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace základní
Využití preventivních programů zaměřených na včasný záchyt civilizačních onemocnění se řídí Podmínkami čerpání zdravotně preventivních programů OZP, které jsou k dispozici zde.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace základní
Pojištěnec OZP kontaktuje poskytovatele zdravotních služeb, který je uveden v Seznamu poskytovatelů u každého z nabízených programů, případně může pro účely objednání využít Asistenta zdraví. Operátoři této služby následně doladí termín a podmínky objednání pojištěnce k danému poskytovateli.
8. Na které instituci životní situaci řešit základní
Seznam smluvních poskytovatelů je k dispozici u každého preventivního programu zvlášť v závěru popisu podmínek daného programu.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit základní
Objednání je možné řešit přímo se smluvním poskytovatelem zdravotních služeb na kontaktních údajích uvedených v Seznamu poskytovatelů u daného programu, případně prostřednictvím Asistenta zdraví.
10. Jaké doklady a informace je nutné mít s sebou základní
U poskytovatele je třeba se prokázat zdravotním průkazem EHIC a odkazem na název daného smluvního programu. U programů, u kterých je to nezbytné, je současně třeba dodržet zdravotní doporučení a přípravu před samotným vyšetřením. Detaily těchto pokynů jsou uvedeny u každého programu zvlášť.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici základní
Žádné specifické formuláře není třeba použít.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit základní
Pojištěncům OZP jsou tyto programy zajištěny zdarma.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení základní
Objednací lhůty jsou individuálně dojednány s konkrétním poskytovatelem.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace základní
Kromě pojištěnců jsou dalším zúčastněnými subjekty poskytovatelé zdravotních služeb. Pro usnadnění objednání je doporučeno využít koordinátory Asistenta zdraví.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány základní
Nejsou požadovány.
16. Elektronická služba, kterou lze využít základní
Objednání je možné realizovat také prostřednictvím požadavku na Asistenta zdraví, pokud je tento požadavek zadán v portálu VITAKARTA.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje základní
Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy úplná
-
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují rozšířená
Nejsou uplatňovány.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností rozšířená
Sankce za nedodržení termínu nejsou uplatňovány. Přesto je nanejvýše vhodné, aby se pojištěnec v případně přeobjednání termínu včas poskytovateli či koordinátorovi Asistenta zdraví o této změně zmínil a zkusil si zajistit náhradní termín.
21. Nejčastější dotazy úplná
Časté dotazy jsou uvedeny zde.
22. Další informace úplná
-
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace)
je možno získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
rozšířená
Některé z preventivních programů jsou prezentovány prostřednictvím samostatných tiskových materiálů. Velmi se doporučuje pro využití těchto programů a zjištění případného nároku na tyto programy využívat Asistenta zdraví.
24. Související životní situace a návody, jak je řešit rozšířená
-
25. Za správnost návodu odpovídá útvar úplná
Obchodní odbor
26. Kontaktní osoba úplná
Ing. Ladislav Wagner, vedoucí obchodního odboru
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni úplná
23.10.2018
28. Popis byl naposledy aktualizován základní
23.10.2018
29. Datum konce platnosti popisu základní
Konec platnosti není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace úplná
Nestanoveny.
Facebook YouTube Twitter Linkedin
Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. O cookies    Rozumím