VITAKONTO v otázkách a odpovědích

Jak mohu získat kredity ve VITAKONTU?

Nárok na přístup ke kreditům ve VITAKONTU má každý klient, který je registrovaný v rámci portálu VITAKARTA ONLINE a využívá svůj elektronický zdravotní deník VITAKARTU, který je součástí portálu. Při vstupu do VITAKARTY je na titulní stránce možnost přímého vstupu do VITAKONTA. Na tomto místě je Vám přehledně prezentováno, za jaké aktivity je možné získat kredity, případně za jaké jste je již získali.

Díky VITAKONTU máte možnost získat příspěvek násobně vyšší, než je tomu u klasických papírových formulářů

Dosud nikdy jsem nevyužil možnost příspěvků. Jak fungují?

Je to jednoduché:

  1. Nejprve si zvolíte patřičnou aktivitu či program a za vlastní peníze si je koupíte.
  2. Následně si prostřednictvím VITAKONTA vyberete daný program a zašlete nám požadavek na příspěvek s přiložením již zaplacené účtenky.
  3. V případě očkování musíte navíc přiložit také doklad o jeho aplikaci.
  4. V průběhu realizace požadavku vidíte, jakou výši příspěvku jsme připraveni Vám maximálně uhradit.
  5. Je jen na Vás, zda ji využijete, nebo si část svých kreditů schováte na další programy do budoucna.
  6. Jakmile Váš požadavek zpracujeme, pošleme Vám na účet požadované peníze.

Názorně tyto kroky najdete v našem video-návodu.

Mohu využít i jiných preventivních programů než VITAKONTA?

Jediné omezení, které klienti registrovaní do VITAKARTY, a tudíž i do VITAKONTA mají, jsou žádosti o proplacení kreditů na tradičních "papírových formulářích" pro maminky a novorozence, pro děti a mládež do 27 let a pro dospělé a seniory. Vzhledem ke skutečnosti, že jsou Vám na těchto papírových formulářích k dispozici pouze programy očkování nehrazená z veřejného zdravotního pojištění, které je možné v rámci VITAKONTA rovněž využít, nejde o omezování klientů VITAKONTA. Naopak: díky VITAKONTU máte možnost získat příspěvek násobně vyšší, nehledě na širokou škálu možností, na které je možné své kredity ve VITAKONTU čerpat. Všechny ostatní formuláře (pro dárce krve, onkologicky nemocné pacienty, STOP kouření, ad.) jsou Vám nadále k dispozici a je možné je paralelně využívat.

Doporučujeme klientům registrovaným ve VITAKARTĚ, aby ve vlastním zájmu v roce 2017 využívali VITAKONTO. Vyplatí se jim to po všech stránkách.

Mohu spravovat účet VITAKONTA svých dětí?

Stejně jako u doposud známých papírových formulářů i v tomto případě mají rodiče oprávnění v rámci zástupu za své nezletilé děti hospodařit s VITAKONTEM, a tudíž i čerpat dětem přidělené kredity na zvolené programy v katalogu čerpání. Stačí, když do VITAKONTA Vašich dětí vstoupíte prostřednictvím funkce "Zástup" a dále budete postupovat jako při využívání Vašich kreditů. Funkce Zástup by Vám měla být zprovozněna automaticky, nicméně pokud se tak doposud nestalo, stačí nám zaslat e-mailovou žádost o zřízení Zástupu a my ji co nejdříve zprovozníme.

Jsem něčím omezen v čerpání jednotlivých programů?

Nikoli. VITAKONTO je otevřeno všem klientům. Jediným omezením je výše disponibilních kreditů.

Jak se dozvím, kdy bude moje žádost o příspěvek na zvolený program zpracována?

Ve VITAKONTU můžete vidět položku "Blokované kredity v procesu schvalování", která Vám prezentuje skutečnost, že jeho žádost byla odeslána ke zpracování. Tyto blokované kredity již nemůžete využít pro další programy. Stav zpracování Vaší žádosti Vám může sdělit pracovník Asistenční služby OZP.

Za co mohu kredity získat?

Součástí VITAKONTA je záložka "Za co lze získat kredity" s přehledem jednotlivých možností, jak kredity získat a v jaké výši; jakou dobu platnosti tyto kredity mají; a kdy jsou tyto kredity klientům připisovány. Kredity je možné střádat v průběhu roku. Vyplatí se být trpělivý a aktivní. Takovým klientům nabízí VITAKONTO skutečně širokou škálu možností. Možností, za co lze kredity získat, bude neustále přibývat.

Upozorňujeme, že některé typy kreditů bude možné připsat až po řádném vykázání podkladů pro připsání nároku. Toto se vztahuje zejména na vyšetření u zubaře (Kredit za návštěvu zubaře) či u gynekologa (Těhotenský kredit), kde je OZP závislá na vykázání této služby ze strany lékaře.

Co znamená platnost / exspirace kreditů?

Vitakonto nahrazuje papírové formuláře, které dříve byly jedinou možností, jak využít příspěvek z Fondu prevence.
Tak, jako tyto formuláře měly (a některé dosud mají) svoji omezenou platnost, i kredity ve Vitakontu jsou platné po omezenou dobu.
Stejně, jako datum na formuláři, je tedy potřeba sledovat datum platnosti kreditů ve Vitakontu.

Podle jakého klíče jsou přepočítávány kredity na koruny?

Tyto přepočty provádí OZP prostřednictvím interně stanovených kurzů. Kurzy mají vyjádřit preferenci jednotlivých programů zejména v závislosti na účelnosti preventivních programů ve vztahu ke zdraví. Z tohoto důvodu více podporujeme např. programy pro těhotné než program příspěvku na antikoncepci. Zároveň vycházíme z dosavadních zkušeností, takže např. více podporujeme očkování proti hepatitidě v porovnání s očkování proti tetanu.

Jak mohu doložit účetní doklad?

Součástí procesu žádosti o proplacení příspěvku je nutné přiložení elektronické verze účtenky. Jednoduše přiložíte doklad, který máte uložený jako dokument v počítači, ze kterého žádost odesíláte. U mobilních zařízení můžete navíc využít funkce fotografování a opět stejným způsobem přiložit vyfocený dokument jako přílohu k žádosti o proplacení příspěvku.

Co mohu dělat v případech, kdy si nevím s VITAKONTEM rady?

V případě, že jste klienty portálu VITAKARTA ONLINE (Asistenční služby OZP), kontaktujte Asistenční službu (emailem nebo telefonicky). V opačném případě se prosím obraťte na telefonní informační centrum OZP (261 105 155).
V obou případech jsme připraveni Vám individuálně pomoci se vším, co se týká VITAKONTA, ale i VITAKARTY a dalších produktů OZP.

Facebook