mVitakarta - zdraví ve Vaší kapse

Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví přichází s další verzí svého on-line zdravotního deníku mVITAKARTA pro mobilní zařízení, tentokrát s novou verzí pro smartphone s operačním systémem Android (březen 2013). Byla doplněna celá řada nových funkcí, jako vyhledání lékaře na mapě, napojení na Asistenční službu OZP, doporučené preventivní prohlídky, nabídka zdravotních programů a další.

Pro klienty pracující s tabletem iPad je od ledna 2013 nově k dispozici verze aplikace přizpůsobena právě pro toto zařízení.

Aplikace (ve verzi pro iOS i Android) Vám umožní nahlédnout do záznamů o vykázané zdravotní péči, zaznamenat aktuální informace o zdravotním stavu, očkování, návštěvách lékaře, uvést kontakty na blízké osoby a mnoho dalších údajů.

První verze mVitakarty byla zveřejněna již na podzim roku 2011, a to pro zařízení s operačním systémem iOS (iPhone apod.) a následně pak začátkem roku 2012 přibyla i verze pro smartphony s operačním systémem Android.

Recenze mVITAKARTY pro iPhone na Smartmania.cz - zde.
Recenze mVITAKARTY pro Android na Palmserver.cz - zde.


Jak se registrovat do VITAKARTY ONLINE ?

Nejste ještě klientem OZP a chcete plně využívat výhod elektronického zdravotního deníku?
Není nic jednoduššího, než se k OZP přihlásit ON-LINE.

Kde si stáhnout aplikaci pro iPhone mVITAKARTA ?
(Aplikace funguje na iOS 4.0 a vyšších.)

Kde si stáhnout aplikaci pro Android mVITAKARTA ?
Aplikaci instalujte z aplikace Play ve Vašem mobilním telefonu.
Informace o aplikaci naleznete také ve webovém Google Play.
(Aplikace funguje na verzi Android 2.2 a vyšších, minimální požadavky na přístroj jsou: rozlišení displaye 320x480 pixlů, paměť 256MB, procesor ARM 400MHz.)
Případně si aplikaci pro Android můžete stáhnout přímo zde - mVitakarta.apk.


Jak autorizovat iPhone nebo mobilní telefon s Androidem pro přístup k VITAKARTĚ ONLINE?

Proces autorizace pojištěnce je důležitý pro plnou funkčnost mobilní aplikace mVITAKARTA, tedy aby Vám fungoval i přenos dat s webovou částí aplikace VITAKARTA ONLINE. Zde máte k dispozici popis, jak autorizaci provést:

Při prvním spuštění mobilní aplikace jste vyzváni k zadání hesla, které bude nadále vždy při přihlašování do aplikace vyžadováno.

iPhone / Android
iPhone - zadání hesla   Android - zadání hesla

Po úspěšném prvním přihlášení se aplikace zeptá na Vaše rodné číslo +

  • na iPhone - zobrazí se Vám název Vašeho zařízení (iPhone) a upozornění, že pro dokončení autorizace je třeba přihlásit se do VITAKARTY ONLINE.
  • na Androidu - je potřeba navíc doplnit název Vašeho zařízení (mobilního telefonu), a také se Vám zobrazí upozornění, že pro dokončení autorizace je třeba přihlásit se do VITAKARTY ONLINE.
iPhone / Android
iPhone - rč   Android - rč

Po stisknutí:

  • na iPhone - tlačítka "Odeslat" v pravém horním rohu
  • na Androidu - tlařítka "Uložit" vlevo dole

aplikace zpracuje Váš požadavek a odešle ho na server do OZP.

iPhone / Android
iPhone - odeslání   Android - odeslání

Aplikce je od této chvíle funkční, ale s určitými omezeními pro neautorizované uživatele.

OMEZENÍ pro neautorizované:

  • data se nesynchronizují, a proto se nestáhnou Vámi vyplněné údaje ve VITAKARTĚ ONLINE,
  • nezobrazí se data v části "Vykázaná péče", "Nemocnice", "Léky" - vykázané,
  • v části "Komunikace" nebudou v SMS zprávách a e-mailech předvyplněny údaje o Vás (standardně zde jsou údaje o pojištěnci jako jméno, příjmení a v některých případech RČ). Neuvidíte kontakty na Vaše lékaře, kterým jste udělili ve VITAKARTĚ ONLINE právo přístupu.

V tuto chvíli se v horní části aplikace zobrazuje:

  • na iPhone - "Nejste autorizován".
  • na Androidu - "zatím neznámý".
iPhone / Android
iPhone - neautorizován   Android - neautorizován

Pod tlačítkem "Pojištěnec" vidíte detailnější informace o Vašem požadavku na autorizaci, a také zde vidíte číslo identifikace Vašeho zařízení (stejné je uvedeno u požadavku na "Autorizaci nových zařízení" ve webové části aplikace VITAKARTA ONLINE.

iPhone / Android
iPhone - pojištěnec   Android - pojištěnec

Pokud nejste pojištěncem OZP nebo nemáte zřízen přístup k VITAKARTĚ ONLINE, proces autorizace nemůžete dokončit. I tak ale můžete s aplikací v omezeném režimu pracovat (viz. vysvětlení omezení výše).
V případě, že si zřídíte přístup na VITAKARTU ONLINE, popř. se stanete pojištěncem OZP, můžete data pořízená v mobilu začít synchronizovat i dodatečně, nepřijdete o ně, nebudete je muset znovu přepisovat.

Zřízení přístupu k VITAKARTĚ ONLINE můžete provést ZDE.

Pokud se chcete stát pojištěncem OZP, online příhlášku máte k dispozici ZDE.

Po té, co jste tedy v mVITAKARTĚ odeslali požadavek na autorizaci, je potřeba tento proces dokončit na internetu právě ve VITAKARTĚ ONLINE. Přihlaste se obvyklým způsobem, zadejte své uživatelské jmého, heslo a následně si vyžádejte zaslání SMS kódu. Po přihlášení s pomocí SMS (autenizace sms) vstupte do VITAKARTY ONLINE a zde pokračujte v menu "Individuální záznamy", "Mobilní zařízení".

menu - mobilní zařízení

Otevře se Vám obrazovka se dvěmi záložkami:

  • Seznam autorizovaných zařízení - zde vidíte všechna zařízení, která jste autorizovali.
  • Autorizace nových zařízení - zde čekají požadavky na potvrzení autorizace.

autorizace

Otevřete tedy záložku "Autorizace nových zařízení", zaškrtněte políčko autorizovat u vašeho telefonu (kontrolu můžete provést oproti jménu zařízení a identifikaci zařízení, která je vidět v detailu "Pojištěnec" viz. předchozí obrázek) a klikněte na tlačítko "Potvrdit autorizaci".

výběr zařízení

Zařízení zmizí z aktuálního okna a od této chvíle ho již uvidíte pod záložkou "Seznam autorizovaných zařízení".

autorizovaná zařízení

Přístup k VITAKARTĚ ONLINE (tedy autorizaci) můžete udělit lipovolnému počtu zařízení, je to jen na Vás. Stejně tak můžete libovolnému zařízení kdykoliv přístup odebrat.

Po potvrzení autorizace zařízení na webu dokončíte proces autorizace ve Vašem iPhone nebo mobilním telefonu s Androidem buď tím, že spustíte aplikaci (po spuštění a přihlášení se spustí synchronizace - tuto vlastnost je možné v nastavení vypnout) nebo pokud Vám již aplikace běží, vstupte do "Nastavení" a zde stiskněte volbu "Spustit synchronizaci manuálně" viz. následující obrázek.

iPhone / Android
iPhone - synchronizace   Android - synchronizace

Pokud vše proběhne bez problémů, změní se stav u Vašeho požadavku pod tlačítkem "Pojištěnec", které naleznete na obrazovce v části "Oblasti".

iPhone / Android
iPhone - autorizován   Android - autorizován

V tuto chvíli jste autorizovaní a aplikace je plně funkční včetně přenosů dat pomocí synchronizace s VITAKARTOU ONLINE.

V případě ztráty nebo krádeže Vašeho telefonu doporučujeme zrušit ve webové části VITAKARTY ONLINE autorizaci pro takové zařízení. Vaše data jsou ale i tak v telefonu dobře chráněna proti zneužití třetí osobou. Data jsou ve Vašem telefonu uložena v šifrovaném úložišti, bez zadání správného hesla nejsou v telefonu v čitelné podobě. Dále je zde omezen počet pokusů pro zadání správného hesla na 3. Po třetím chybném zadání hesla dojde tedy k vymazání dat aplikace v šifrovaném úložišti telefonu.

Pokud se tedy 3x spletete Vy sami, budete vyzváni k zadání nového hesla, a pokud jste využívali plnou verzi aplikace a Váš telefon byl autorizován ve webové části VITAKARTY ONLINE, bude nezbytné autorizaci provés znovu a sesynchronizovat data. Jak již bylo zmíněno, jedná se o bezpečnostní opatření k ochraně vašich citlivých údajů, které v aplikaci schraňujete, před zneužitím třetí osobou.

Facebook
Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Souhlasím